Siemens bude dodávat dobíjecí infrastrukturu pro elektrobusy v Norimberku

Siemens dodá dobíjecí infrastrukturu pro elektrobusy městské hromadné dopravy v Norimberku

Elektrobusy a elektromobily hrají důležitou roli při snižování znečištění ovzduší a hlukové zátěže ve městech a tím zlepšují kvalitu života lidí. Jeden elektrobus, který denně najezdí přibližně 200 km, ušetří oproti nejmodernějším dieselovým autobusům okolo 60 tun CO2 ročně.  

Společnost Siemens získala od norimberského dopravního podniku Verkehrs-Aktiengesellschaft Nürnberg (VAG) zakázku na vybavení nového depa pro elektrobusy a infrastrukturu. To bude využívat pouze na dodávky zelené energie. Elektrobusy budou mít k dispozici 39 parkovacích míst a nabídne paralelní dobíjení až 20 elektrobusů. Jedná se tak o jeden z největších projektů na depo elektrobusů v Německu. Výstavba depa, které bude postaveno v norimberské čtvrti Schweinau byla již zahájena. Předpokládaný termín uvedení do provozu je roce 2021.

„Nové depo bude určeno výlučně pro naše elektrobusy, jejichž provoz hodláme v příštích letech nadále rozšiřovat,“ uvedl generální ředitel VAG Josef Hasler. „Jsme rádi, že můžeme spolupracovat se společností Siemens a rozvíjet tak naši strategii elektromobility v oblasti městské hromadné dopravy. Siemens má zkušenosti nejen se síťovými aplikacemi, ale i s dobíjecími technologiemi. I proto může být depo navrženo tak, aby byla zajištěna maximální energetická účinnost a vysoká dostupnost našich elektrobusů. Elektromobilitě patří budoucnost, a to i v autobusové dopravě. Autobusy dobíjené zelenou energií skutečně chrání životní prostředí, klima a občany a významným způsobem se podílejí na transformaci moderního provozu.“

K veřejné elektrické síti bude objekt připojen prostřednictvím řady elektrických systémů včetně zařízení pro vysoké napětí a transformátory. V rámci depa bude elektřina mezi jednotlivými stanicemi distribuována přes rozvaděče nízkého napětí.

Součástí systému dobíjení bude 20 dobíjecích stanic typu SICHARGE UC 200, kde každá stanice poskytuje výkon až 150 kW a bude k dispozici pro dvě parkovací stání.

„V případě, že se autobusy dobíjejí v depu, je maximálně důležité zajistit bezproblémové začlenění stávající infrastruktury a pracovních postupů do celého systému,“ uvedl Jean-Christoph Heyne, který ve společnosti Siemens Smart Infrastructure odpovídá za energetické sítě budoucnosti. „Již v rané fázi návrhu zkoumáme, jakou zátěž elektrická síť v dané lokalitě unese a kolik autobusů můžeme dobíjet současně. Naše produkty a technologie pomohou společnosti VAG vystavět flexibilní a zároveň ekonomicky hospodárné moderní depo.“

Zdroj: tisková zpráva Siemens